woensdag 25 november 2015

nieuwe woorden



















Het was een goede week.
Ik heb twee nieuwe woorden gevonden.
Woorden die precies, helemaal precies, mijn gevoel of waar ik me op dit moment bevindt duiden.

Het eerste woord is "verloren".

Ik voel me verloren. Verloren als in de betekenis 'lost in space'.
En met dat woord zie ik mezelf dwalen door de ruimte.
Geen onder, geen boven, geen zwaartekracht.
Zwevend in de duisternis met soms een toevallige passant die me even vast houdt en dan weer door gaat aan zijn of haar baan door de ruimte.
Ik ben uit mijn normale baan rond de aarde geschoten.

Het tweede woord is "stabiliseren".
Dit woord heb ik van mijn fysiotherapeut gekregen.
Het gaat allemaal om mobiliseren en dat stabiliseren.
Ik moet stabiel gebracht worden, want als ik weer stabiel ben kan ik weer .... tja wat kan ik dan weer? Eigenlijk alles, maar boven alles kan ik dan een overzicht krijgen van wat er nu aan de hand is en zal ik me ook minder verloren voelen.
 Waarschijnlijk.
En voel ik me zelfs dan nog verloren, dan kan ik beter een plan maken om me naar een betere plek te krijgen.

Een plek waar ik nut heb.
Een plek waar ik me veilig voel en dat ook ben.
Een plek in de gemeenschap.
Een plek met ritme en regelmaat.
Een plek waar ik geborgen ben.
Een gemeenschap waar ik een onmisbaar onderdeel van ben, waarin geven en nemen in balans is.
Een thuis in de samenleving

Geen opmerkingen: