maandag 9 november 2015

geluk is zo gewoon

























"Je geluk moet je niet laten afhangen van anderen", zegt mijn mevrouw de Psycholoog.
"Je hebt verwachtingen van anderen", zegt ze.
"Je hebt alleen controle over je eigen gedrag", zegt ze ook.

PIIIEP! zegt mijn hoofd na deze drie zinnetjes.
Het klinkt zo simpel en zo waar, maar ik kan en wil er niet aan,
want als ik dat doe...... dan voelt het leven zo leeg.

"Ja, dat klopt ",zegt ze daarop.
En haar oplossing?
Neem een hobby!
Ga series kijken!
Iets......maar hou jezelf bezig!
Hou van jezelf! En laat lossssssss.......

Oke......?! Dus:

Ik ga mijn eigen winterjas maken.
Ik kijk een nieuwe serie afleveringen van "Floortje ".
Ik zit een beetje stil en adem in en uit (mediteren)
En (mijn eigen inbreng) ik neem 's morgens en 's avonds een pilletje Passiflora.

En zowaar.... een week later...
Is er stilte in mijn hoofd en rust in mijn hart.
Alles voelt minder erg.
Minder bedreigend en onoplosbaar.
Alles is eigenlijk best leuk!





Geen opmerkingen: