zaterdag 9 november 2013

kwenie.....

























Wat is er aan de hand?
Enorme uitbraak van koorts op en rond mijn mond, maar geen koorts....
Enorme inbraak in mijn auto, met twee sloten die zijn geforceerd en eentje zelfs helemaal weg, maar niets weg....
Word ik gewaarschuwd? Maar voor wat?
Had ik een tijdelijke giga energie dip en dus tijdelijk niet beschermd?
Heb ik even bezoek gehad van diepe duisternis?

Een helder inzicht van even daarvoor... ik ben wel een beetje klaar met turen in die duistere grot. Ik ben klaar met focussen op die schaduw van mij. Ik ben klaar voor het licht. Ik ga de andere kant uitkijken.
Naar liefde en vriendelijkheid. Mensen waar ik blij van word. Stralende ogen. Genot. Plezier. Ruimte. Vertrouwen. Gezelligheid. Warmte. Rekening houden met.
Er is niets meer te halen in mijn duisternis, behalve het licht aan het einde. Daar ben ik nu.
En ik neem in dat licht mijn ervaringen, de momenten van eenzaamheid, onbegrepenheid, liefdeloosheid, droefheid, melancholie.
Zij hebben mij gezelschap gehouden en ze zijn me dierbaar, maar ik hoef ze niet meer in het duister te zoeken, want daar zijn ze niet meer.

Het licht is aan en ik weet waar ik heen wil. En waar een wil is is een weg. En die weg is liefde...

Geen opmerkingen: