maandag 10 juni 2013

100x en geluk

de nieuwste, van begin juni 2013.


bijna midzomernacht, wat is er veel gebeurd in een jaar

geluk is als een vallende ster











































Mijn honderdste blog stukje is bij deze een feit, maar daar wilde ik het niet over hebben.
Ik wilde het over geluk hebben.
Wat is dat?
Vandaag onder de douche overviel me het plots... een overweldigend gevoel van geluk... kippenvel zonder het koud te hebben... kunnen huilen zonder verdriet... een hart wat uit zijn voegen lijkt te barsten...
Even snel als het komt verdwijnt het ook weer en laat een soort echo na van ontroering en stilte.

De laatste tijd overkomt het me wel vaker... een boek wat ik lees... een ontmoeting en gesprek met iemand die ik nog niet kende.... een ring die m'n zusje om haar vinger schuift....
Het zijn momenten waarop de hemel heel even de aarde raakt.

Ik geniet ervan en ben er ziels blij mee en dankbaar voor.

Het voelt alsof ik en met mij de hele wereld om mij heen op de juiste weg zit. De weg naar en in het licht. Weg uit de donkere, verwarrende tijden

Geen opmerkingen: